ייעוץ ופיתוח ארגוני

 

תהליך ארגוני המשלב תהליכי חשיבה וניתוח מצבים בשיטות יצירתיות וממקדות מתוך מטרה לאתר את הנקודות הקריטיות להתפתחות הארגון ולייצר שינוי מותאם ליכולות ולמשאבים. 


ייעוץ ארגוני ופיתוח עיסקי

ההמנעות והחשש מתהליך בארגו/ חברה ברור, הוא דורש משאבים  וקיים חשש לגיטימי מכניסה להליך של בחינת המצב ויצירת שינוי בארגון. אך ארגון שאינו לומד, בוחן את מצבו בשאלות המורכבות ומשמר מצבים לא פתורים על מנת להמנע מהתמודדות פוגע בצמיחה של החברה/ הארגון. התהליך כולל למידה והיכרות עם מטרות הארגון, האנשים המעורבים והשיטות השונות הקיימות בהנעת הארגון, כל זאת במטרה לסייע לאנשי הארגון לפתח את הארגון לעבודה אפקטיבית ולשפר את האופרציה הארגונית. 

במסגרת התהליך הארגוני חשוב לייצר אווירה בטוחה לתהליך, יצירת אמון ותיקשור והכנת המערכת לתהליך השינוי. העבודה משלבת שיטות מגוונות למצוא את הפתרונות הנכונים למצב הנתון. תהליך שכזה המשלב תמיכה ויצירת יכולת למידה מהצלחות כמו גם מכישלונות, נעשה תוך ויסות וניהול של התנהגויות, מחשבות ורעיונות על מנת לקדם את הארגון לפעילות מיטבית.

פיתוח מנהלים.ות - תהליך מעצים ממוקד ומובנה עם המנהלים ומנהלות על מנת לשפר את את הפעילות בארגון. יכולות הניהול של המנהלים בארגון היינם גורם משמעותי ומרכזי בהצלחת הארגון. חוסר יכולות להתמודד עם האתגרים שעומדים בפני המנהלים יכולים לגרום למשברים ואובדן משאבים ארגוניים. תהליך של פיתוח מיומנויות ניהוליות נועד להפחית מצבים שכאלה מתוך ראייה של רצון לתרום לצמיחת הארגון ואנשיו. תהליך פיתוח המיומנויות נעשה בדרך הבאה:

  • מיפוי ואיתור יכולות הניהול דרך נקודות העוצמה ובחירה במה להתמקד בתהליך הלמידה.
  • חיזוק שיטת הניהול הנכונה לך שתיטיב עימך ועם הארגון ובחירת דרכים ליישום השינוי בסביבה הארגונית הקיימת.

מתי זה מתאים ? 

  • ליווי השתלבות מנהל חדש שנכנס לארגון.
  • פיתוח יכולות ניהול למנהלים בתחילת דרכם המקצועית.
  • צורך לחזק יכולות ומיומנויות ניהוליות אישיות. כולל למידת שיטות להגברת המוטיבציה של העובדים ופתרון בעיות.
    פיתוח ארגוני דרך סדנאות ייחודיות
  • הסדנאות מותאמות לכל ארגון/ חברה בהתאם לדיאלוג המקצועי שמתבצע לפני הסדנה עם מנהלי החברה/ ארגון. 
  • משך הסדנה יקבע בהתאם מהצורך המקצועי והזמן העומד לרשות המשתתפים/ות. מומלץ שמשך הסדנה יהיה לפחות כ-3 שעות על מנת ליצור זמן של למידה, דיאלוג, חשיבה והסקת מסקנות.  
  • כל סדנה בנוייה כסדנה יחידנית או רצף של מספר מפגשים במודל של סדנה ובהתאם לצורך והמשאבים.
  • דיאלוג אפקטיבי וקשוב -הנהלת הארגון : לייצר את שיטת התקשורת המתאימה להנהלת הארגון תוך כדי  מתן מיומנויות של הקשבה, תיאום ציפיות אפקטיבי, קבלת החלטות, התמודדות עם משברים והתנהלות במצבים של אי הסכמה באופן שלא יפגע בפעילות החברה והארגון. 
  •  דיאלוג אפקטיבי וקשוב בתקשורת הארגונית - חיזוק ופיתוח מיומנות של שיח אפקטיבי וקשוב המייצר תהליכים ארגוניים יעילים להגברת מוטיבציה, התמודדות עם המנעות, קונפליקטים ומשברים הפוגעים בפעילות הארגון/חברה. מיומנות השיח עם גורמי סמכות בארגון שיסייע גם בשיח מול הלקוחות.   
  • מעורבות עובדים/ות בתהליכים ארגוניים- מוטיבציה, מעורבות של עובדים/ות בתהליכים הארגוניים ומתן כלים ליצירת סביבת עבודה שמגבירה מעורבות.  
  • איזה מנהל.ת אני? -סדנה לפיתוח מיומנויות ניהול למנהלים בתחילת דרכם, הגדרת סגנון הניהול שמתאים לי.
  • ישיבות צוות ממוקדות - סדנה לפיתוח מיומנויות לניהול ישיבות באופן אפקטיבי. 
  • איך לנהל שינוי בארגון - מתן כלים להכנת המעורבים לשינוי בארגון/ חברה.  
  • "דברו יפה" כלים להתמודדות עם התעמרות בעבודה - מתן כלים להנהלה ולמנהלים/ות להתמודדות עם התנהגות שאינה ראוייה במקום העבודה. למידה על הנושא, דרכי פעולה והתמודדות של החברה.   
  • האישי והארגוני- איך הארגון והעובדים מייצרים דיאלוג מקצועי שבו יש פיתוח ארגוני תוך כדי התייחסות להתפתחות קריירה של עובדיו.
  • המנהלים /ות המראיינים/ות – חיזוק מיומנויות הראיון ותהליכי גיוס - סדנה שעוסקת בתהליכי הגיוס בארגון, יכולות הראיונות של המנהלים המקצועיים ומתן כלים ומיומנויות.

פיתוח עובדים - לכל עובדת ועובד יש חלק משמעותי במצבו של הארגון. העובדים שאינם בדרג הניהולי הם גורם מרכזי להצלחת הארגון וקיימת חשיבות רבה לפתח את העובדים ברבדיו השונים של הארגון. 

על מנת לשפר התהליכים הארגוניים, עבודה דרך סדנאות ייחודיות , ייעוץ אישי ומפגשי חשיבה ולמידה עם שדרת העובדים תשפר את התהליכים הארגוניים ותחזק את היעילות בארגון ותביא לתוצאות הבאות:

  • הקטנת חיכוכים על ידי יצירת שיח פתוח ויעיל בין מערכי הסמכויות והדרגים השונים בארגון.
  • מניעת אובדן ידע שאין הקשבה ישירה אליו. 
  • פיתוח עובדים וזיהוי עובדים/ות כגורמי מפתח לעבודה לטווח ארוך ו/או לקידום לדרג ניהולי

כל אלו יביאו את הארגון לשימור מרבי של אותה 'שלהבת ארגונית' שכל כך חיונית על מנת שהארגון על מנהליו ועובדיו יצליח במשימותיו ויעמוד במטרותיו.



צור/צרי קשר עוד היום ונחזור אליך בהקדם