ייעוץ ופיתוח ארגוני

תהליך ארגוני מאתגר המשלב תהליכי חשיבה וניתוח מצבים בשיטות יצירתיות וממקדות מתוך מטרה לאתר את הנקודות הקריטיות להתפתחות הארגון. 

ייעוץ ארגוני - ההמנעות והחשש מתהליך בארגון ברור, הוא דורש משאבים רבים וקיים חשש לגיטימי מכניסה להליך של בחינת המצב ויצירת שינוי שאולי יזיק לארגון. 

אך ארגון שאינו לומד, בוחן את מצבו בשאלות המורכבות ומשמר מצבים לא פתורים על מנת להמנע מהתמודדות עלול לפגוע בצמיחה הארגונית.

התהליך כולל למידה והיכרות עם מטרות הארגון, האנשים המעורבים והשיטות השונות הקיימות בהנעת הארגון. כל זאת במטרה לסייע לאנשי הארגון לפתח את הארגון לעבודה אפקטיבית ולשפר את האופרציה הארגונית .

במסגרת עבודתי כיועץ ארגוני אני משלב שיטות שונות למצוא את הפתרונות הנכונים למצב הנתון. תהליך שכזה המשלב תמיכה ויצירת יכולת למידה מהצלחות כמו גם מכישלונות, נעשה תוך ויסות וניהול של התנהגויות, מחשבות ורעיונות על מנת לקדם את הארגון לפעילות מיטבית.

פיתוח מנהלים - תהליך מעצים ממוקד ומובנה עם המנהלים ומנהלות על מנת לשפר את את הפעילות בארגון. יכולות הניהול של המנהלים בארגון היינם גורם משמעותי ומרכזי בהצלחת הארגון. חוסר יכולות להתמודד עם האתגרים שעומדים בפני המנהלים יכולים לגרום למשברים ואובדן משאבים ארגוניים. תהליך של פיתוח מיומנויות ניהוליות נועד להפחית מצבים שכאלה מתוך ראייה של רצון לתרום לצמיחת הארגון ואנשיו.

תהליך פיתוח המיומנויות נעשה בדרך הבאה:

  • מיפוי ואיתור נקודות העוצמה ובחירה במה להתמקד בתהליך הלמידה
  • חיזוק שיטת הניהול הנכונה לך שתיטיב עימך ועם הארגון
  • בחירת דרכים ליישום השינוי בסביבה הארגונית הקיימת
  • תיקשור של השינוי 

מתי זה מתאים ?

  • ליווי השתלבות מנהל חדש שנכנס לארגון
  • פיתוח יכולות ניהול למנהלים בתחילת דרכם המקצועית 
  • צורך לחזק יכולות ומיומנויות ניהוליות אישיות
  • מורכבות בהנעת עובדים - למידת שיטות להגברת המוטיבציה של העובדים ופתרון בעיות
  • הגברת ההבנה והיכולת בתהליכי קבלת החלטות
  • יצירת מיומנויות של שיח פתוח ומקדם עם דרגים שונים בארגון
  • שיטות ודרכים לניהול ישיבות צוות ועבודת צוות

פיתוח ארגוני דרך סדנאות ייחודיות

  • פיתוח צוותי הנהלה בארגון- תהליכי עבודה עם מנהלי הארגון ליצירת שיטות עבודה אפקטיביות 
  • פיתוח צוותי משימה - יצירת מנגנון לפעולה המתייחס ליכולות המנהלים ואנשי הצוות בהתאמה לצרכי המשימה ולוחות הזמנים הנדרשים  
  • יצירת דיאלוג אפקטיבי בתקשורת הארגונית - חיזוק ופיתוח שיח המייצר תהליכים ארגוניים יעילים להגברת מוטיבציה והצלחות והקטנת קונפליקטים נמשכים הפוגעים ביעילות הארגון 
  • איך אני מול גורמי סמכות בארגון ומחוץ לו – מיומנויות השיח עם גורמי סמכות בארגון ואצל הלקוחות 
  • קבלת ההחלטות בארגון - דרכים והשפעות לקבלת החלטות ושילובם במערך הארגוני
  • סדנאות לפיתוח מיומנויות ניהול למנהלים בתחילת דרכם

פיתוח עובדים - לכל עובדת ועובד יש חלק משמעותי במצבו של הארגון. העובדים שאינם בדרג הניהולי הם גורם מרכזי להצלחת הארגון וקיימת חשיבות רבה לפתח את העובדים ברבדיו השונים של הארגון. 

על מנת לשפר התהליכים הארגוניים, עבודה דרך סדנאות ייחודיות , ייעוץ אישי ומפגשי חשיבה ולמידה עם שדרת העובדים תשפר את התהליכים הארגוניים ותחזק את היעילות בארגון ותביא לתוצאות הבאות:

  • הקטנת חיכוכים ופתרון בעיות שהיו לכאורה בלתי פתירות
  • יצירת שיח פתוח בין מערכי הסמכויות והדרגים השונים בארגון
  • מניעת אובדן ידע שאין הקשבה ישירה אליו
  • יצירת מיומנויות שיח בין אישי בתוך הצוותים והמערכות השונות בארגון
  • זיהוי עובדים שהם גורמי מפתח לעבודה לטווח ארוך ו/או לקידום לדרג ניהולי

כל אלו יביאו את הארגון לשימור מרבי של אותה 'שלהבת ארגונית' שכל כך חיונית על מנת שהארגון על מנהליו ועובדיו יצליח במשימותיו ויעמוד במטרותיו.



צור/צרי קשר עוד היום ונחזור אליך בהקדם