ראיון טלפוני למועמדים למשרה - חלק 1

הראיון הטלפוני מהמעסיק הפוטנציאלי אינו תמיד מקבל את תשומת הלב הנדרשת מצד מחפשי ומחפשות מקום עבודה חדש. הראיון הטלפוני משמש ככלי משמעותי בתהליך הגיוס, ולכן חשוב להיות מוכנים אליו עם הצגה של עצמך בפורמט דומה לפתיחה של ראיון פרונטלי, אך מותאם לראיון טלפוני.

הראיון הטלפוני עוזר למראיין להשלים נתונים טכניים ועקרוניים שקשורים להגדרת התפקיד ואינם מצוינים בצורה ברורה בקורות חיים. שאלות כמו: זמינות, רמת שפה נדרשת, תנאי השכר, מקום מגורים ורמת ידע בתחום מקצועי מסוים. תגובתם של המועמדים מלמדת על הגישה וההתייחסות לתפקיד.

הראיונות הטלפוניים נקבעים מראש, ויש כאלו שמתקיימים לא באופן מתוכנן. בשני המצבים ניתן ללמוד רבות על המועמד על בסיס התגובה שלו, ודרך ניהול השיחה. חשוב שהמועמדים יעדכנו את המראיין על הזמינות לקיים את הראיון הטלפוני (יכול להיות שאת/ה לדוגמה באזור רועש). במידה ולא ניתן להמשיך את הראיון, חשוב לסכם עם המראיין מתי יהיה אפשר לקיים את השיחה, ומי אמור להתקשר למי? במידה וסוכם שאתה מתקשר, חשוב לעמוד בזה.

אל תתביישו לשאול לאיזו משרה אתם מרואיינים, מכיוון שסיכוי גבוה שהגשתם מועמדות למספר משרות במקביל. תזכורת קצרה על התפקיד והיכן פורסם תעזור לכם להתמקד בראיון.

התחילו בהצגה קצרה שלכם שכוללת מה עשיתם במשרה האחרונה, היסטוריה תעסוקתית, לימודים, ידע רלוונטי ומה אתם מחפשים בימים אלו. אל תבקשו בתחילת השיחה מהמראיין שיספר עוד על המשרה, אלא תתמקדו בהצגה של עצמכם. המראיין יספר על המשרה יותר ככל שהשיחה תתפתח.